Dins del màrqueting, la realitat virtual ha entrat amb gran força revolucionant, sobretot, el sector immobiliari a través dels denominats passejos virtuals. Aquests passejos virtuals permeten als usuaris interessats a visitar els immobles desitjats a través d’una experiència similar a una visita real. Aquests passejos virtuals també són coneguts com a tours virtuals interactius o visites en línia a habitatges.
Aquesta eina s’ha impulsat en gran manera a causa de la pandèmia covid que ha obligat les empreses a aplicar mesures tecnològiques com el treball telemàtic per a continuar amb la seva activitat.
Un canvi que a principis només anava a afectar el període pandèmic, però que, no obstant això, ja ha modificat les maneres de viure de la societat actual.
Per això, el mercat immobiliari ha d’animar als seus professionals a utilitzar cambres especials i a aprofitar la major quantitat d’eines possibles amb l’objectiu de millorar els serveis als seus clients.
Dins de l’aplicació de la realitat virtual en el sector immobiliari, existeix una sèrie de necessitats tant per al client com per als professionals que a continuació repassarem.
Temps i diners invertits en la realitat virtual
La quantia invertida variarà segons el poder adquisitiu i la despesa que efectuï l’agent o agència immobiliària. No obstant això, la Matterport, la millor càmera per a fotografiar i gravar en format 360, té un preu final de 3.760€.
En suma, és necessari adquirir un trípode especial per a poder capturar fotografies. El seu cost dependrà de la despesa que vulguem realitzar, encara que un trípode de bona qualitat podria rondar els 200€.
En el cas de voler portar els projectes de l’agència a un nivell més professional, caldrà contractar un pla en un programari de passejos virtuals en el qual poder emmagatzemar tots els projectes.
Amb això, es crearà un link específic per a cada passeig virtual amb la finalitat d’afegir-lo posteriorment a la fitxa de l’habitatge. En taxa mensual, el cost mitjà per contractar una plataforma d’aquestes característiques se situa en 40€.
Respecte al temps, la inversió d’aquest variarà segons les particularitats de l’habitatge: la seva complexitat, la seva grandària… Com a norma general, organitzar un passeig virtual té una durada aproxima de 3 o 4 hores més 2 o 3 hores destinades a la maquetació del passeig o vídeo.
Beneficis del tour virtual per al propietari
L’amo de l’habitatge sempre valorarà positivament el passeig virtual del seu immoble. Gràcies als passejos virtuals, l’habitatge adquireix un valor extra no econòmicament, sinó que aporta una imatge més atractiva als usuaris interessats en ella.
Aquells immobles que ofereixin l’opció de passejos virtuals, aporten un punt de vista diferent dels clients que vulguin visitar-lo. En suma, aquests habitatges ressalten davant aquelles que no posseeixin l’opció del passeig virtual.
En un futur, quan els passejos virtuals siguin més comuns i estiguin més normalitzats en el sector immobiliari, perdran aquesta característica diferenciadora.
A més, l’amo de la casa sap que aquests passejos seran fructuosos, pel fet que aquells usuaris que visitin la seva llar de manera presencial, ho faran després d’haver-la vist pel passeig virtual i després d’haver-se decantat per aquest habitatge i descartant unes altres.
Beneficis del tour virtual per al client
Més que els propietaris, els clients valoren positivament aquesta eina, pel fet que prèviament a contactar amb l’agència o visitar l’habitatge presencialment, ja han recorregut al passeig virtual de l’immoble sense haver de moure’s i amb una idea molt clara sobre l’estat de l’habitatge que volen visitar.
Per aquest motiu, els clients només acudeixen a habitatges que prèviament han visitat a través d’un tour virtual interactiu o visita en línia, arribant fins i tot a descartar cases que no hagin pogut veure abans.
En suma, el nombre de visites disminuirà, ja que abans els clients visitaven totes les cases per les quals estava interessat i descartava després de la seva visita presencial. En canvi, ara, després de realitzar el procés de descarti de manera virtual, només acudeixen presencialment a dues cases de les quals ja més o menys han decidit.
La demanda de clients de passejos virtuals està incrementant-se cada vegada més, a causa de la seva comoditat, no únicament per no haver de moure’s o per poder descartar abans de desplaçar-se, si no per evitar visitar un immoble que no compleixi amb els seus requisits, gustos o necessitats.
Beneficis del tour virtual per als agents immobiliaris
Pel fet que tant els clients com els propietaris agraeixen i demanden aquests tours virtuals en el sector immobiliari, l’agent veu el positiu retorn de la inversió realitzada, ja que no sols obté un major nombre d’operacions satisfactòries, sinó que també augmenta la demanda per aquest servei tecnològic que l’empresa està oferint.
Els passejos o tours virtual està demostrat que incrementa en un 84% l’interès dels compradors, un interès en el qual si inverteixen els agents immobiliaris en tecnologia 360è, aconseguiran rendibilitzar-lo.
Aquesta tecnologia és fruit de l’aplicació de la vida telemàtica al màrqueting immobiliari. Amb el món evolucionant a gran rapidesa i la tecnologia revolucionant a la societat actual, els sectors afectats acudeixen a la realitat virtual com la millor solució. Sectors com l’immobiliari que pot continuar treballant gràcies als tours virtuals. Aquests tours faciliten als seus clients les visites a immobles, fent-li aquest més còmode i continuant, d’aquesta manera, amb l’activitat del sector.
Cursos de formació Màrqueting Immobiliari
En la nostra acadèmia de formació www.apiformacion.es hem elaborat aquest curs dirigit a les agències immobiliàries. El seu objectiu és conèixer les possibilitats del màrqueting. Treure partit als portals immobiliaris, saber crear i administrar una pàgina web i la seguretat d’aquesta. I la creació de newsletter i la seva incorporació en campanyes.
Cursos de formació Vídeo per a Immobiliàries
En la nostra acadèmia de formació www.apiformacion.es hem elaborat aquest curs dirigit a les agències immobiliàries. El seu objectiu és conèixer les possibilitats que el màrqueting ens ofereix la Fotografia com les tècniques d’enquadrament; saber realitzar i editar un vídeo d’immobles i corporatius; coneixement i maneig de les plataformes. Introducció a la Realitat Virtual 360, plataformes, CRM immobiliari i passejos virtuals.